Car Hem Bil Delar

General delivery and payment conditions of CarHembBilDelar

Leverans & betalning

14 DAGARS FAKTURA OCH AVTALS KUNDER ERHÅLLER 60 DAGAR

För auktoriserade kunder erbjuds faktura (Sedvanlig kreditprövning sker).

För kunder som föredrar faktura för förskottsbetalning, var god kontakta oss, så skickar vi fakturan via e-post. Det går också bra att hämta ut förbetalda produkter på vårt servicelager i RINGÖN, ring oss innan då vi ibland är ute på uppdrag.

Vi skickar direkt till kunder i hela Skandinavien. Om du bor i annat land än vad som finns listat på vår hemsida, kontakta oss.

Sändningsnummer bifogas alla orderbekräftelser så du enkelt kan följa din leverans direkt

Vi har prismatch. Det innebär att vi matchar priset från en annan Svensk leverantör för samma vara och till ordinarie pris. Hittar du samma produkt hos en annan leverantör till ett lägre ordinarie pris, kontakta oss

Leveransvillkor

Upptäcker du vid mottagandet skador på produkten skall du omedelbart påtala detta till chauffören. Upptäcker du inte skadan förrän du av emballerat produkten, och skadan är av den art att den kan hänföras till transport hantering, skall du kontakta OSS och göra en skadeanmälan.

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Vid nyttjande av ångerrätt står köparen för leveransfraktkostnad och faktisk returfraktkostnad. Kreditering av varans pris sker genom Klarna om du köpt varan med den betalningsmetoden. I annat fall, meddela oss bankkontouppgifter.

En returnerad vara skall vara i samma skick som när den levererades, dvs ren, oskadad och returneras i sin originalföpackning.

Det är alltid garanti på de produkter du köper (3 år). Om det går att påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid ersättningsdelar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador eller om produkten använts för tävling såsom racing och rally. Arbetskostnader för utbyte av delar på fordonet ersätts inte.

Betalningsalternativ

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad.

Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad

En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp

Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/dig betalning.

För auktoriserade kunder erbjuds faktura (Sedvanlig kreditprövning sker).

För privatkunder som föredrar faktura för förskottsbetalning, var god kontakta oss, så skickar vi fakturan via e-post. Det går också bra att hämta ut förbetalda produkter på vårt servicelager i Saltsjö-Boo, ring oss innan då vi ibland är ute på uppdrag.

Vi skickar direkt till kunder i hela Skandinavien. Om du bor i annat land än vad som finns listat på vår hemsida, kontakta oss för fraktkostnad.

Sändningsnummer bifogas alla orderbekräftelser så du enkelt kan följa din leverans

Tips: Om du är privatkund och inte hemma dagtid för att ta emot leveranser går det bra att begära en annan leveransadress, t ex till arbetsplatsen. Skriv i så fall önskad leveransadress i meddelandefältet vid beställningen.

Prismatch

Vi har prismatch. Det innebär att vi matchar priset från en annan svensk leverantör för samma vara och till ordinarie pris. Hittar du samma produkt hos en annan leverantör till ett lägre ordinarie pris, kontakta oss t ex med en länk till hemsida på info@shipmanbildelar.se

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 1-2 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Upptäcker du vid mottagandet skador på produkten skall du omedelbart påtala detta till chauffören. Upptäcker du inte skadan förrän du av emballerat produkten, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Vid nyttjande av ångerrätt står köparen för leveransfraktkostnad och faktisk returfraktkostnad.

En returnerad vara skall vara i samma skick som när den levererades, dvs ren, oskadad och returneras i sin originalförpackning.

Det är alltid garanti på de produkter du köper (3 år). Om det går att påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid ersättningsdelar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador eller om produkten använts för tävling såsom racing och rally. Arbetskostnader för utbyte av delar på fordonet ersätts inte.

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 18.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/